söndag 21 juli 2013

Boksläpp med dans i Gäddeholm!



Fredagen en 28 juni 2013 släpptes min roman De överlevande från Råtterdammer Street. Ett boksläpp består av många faser. Det började med en trevlig bokrelease på Torkvinden i vårt café  i Gäddeholm. 
En lång, trevlig dag tog tidigt sin början. Klockan 9 på fredagmorgonen 28 juni började  Marit och jag bre snittar. 350 snittar var målet. Fyra sorter!


Marit in action.

Amanda kom efter lunch och hjälpte oss. 

Release-gästerna började droppa in vid fyra. Lilian Svensson Åman  från salong Aqua, snart Blåsbosalongen,  med make Göran och Lena Nordin-Andersson, föreläsare och utbildare.

Lilian Åman

Närmast kameran: Cathrine Tegerstrand, vän och den präst som döpte vår Andréa sommaren 1991.

Mariann från Marianns systuga i Kärrbo kom till releasen. Hon lärde mig sy mjuka barnkläder när barnen var små. Jag blev högproduktiv!

Min f d VLT-kollega Margareta Svensson-Gillberg kom med maken Hans.

Ett helt gäng från Fröholmen-Onsholmen anlände, Kea och Kickan bland andra.

Kea och Kickan, våra kära grannar i Fröholmen sedan 25 år.

Irene och Olle Sangemark, mina vänner från tiden i Västeråsrevyn.

Marianne Öhrner bor i Malmen  i Gäddeholm.

Marianne till höger med väninna Anna-Lena.

Urban Levin till höger, med sällskap.


Maggi och Doris - båda före detta VLT-kolleger.

VLT-kollega Rose-Marie med dotter Matilda.

Janne From och Marit.

Förläggaren Arne Olofsson himself och förlagschefen Lotta Bonnevier - med sällskap.

Marit och Bibbi, VLT-kolleger som ses igen efter många år.

Gustav - min äldste älskling - kom med Tove.

Gustav och Tove pratade med min kollega Yngve och Karien.

Doris och Janne minglar.

Broder Sten kom,  i samspråk med Marit och Thomas i Brännarbo.

Yvonne Törander, konstnär och upphovskvinna till första utställningen på Torkvinden "Tänkta tankar blottläggs"  i samspråk med min svägerska Ulrika. 

Yvonne, Ulrika, Göran plåtar.



Lotta Bonnevier, förlagschef för Bonnevier&Olofsson

Lillebror Sten!

Berit och Carina från VLT cyklade ut till Gäddeholm!







Yes, det blev dans till slut!

Maggi och Marit svassar.


Thomas och Yvonne.

Irene och Olle.


s








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar