söndag 28 juli 2013

Juggas gillade min bok!


Jag är senfärdig med mitt bloggande. Mycket jobb i caféet på semestern:)  Men nu får jag i alla fall tillfälle att berätta att Bodil Juggas, kulturredaktör på Arbetarbladet i Gävle gillade min roman om Gävle. Underbart att läsa hennes recension.  "En Gävle-skildring som slår det mesta". Kändes som att min roman hittat hem.

Recension i Arbetarbladet 7 juli 2013 av min roman De överlevande från Råtterdammer Street.
Läs hela recensionen på AB:s hemsida:

http://arbetarbladet.se/kultur/litteratur/1.6054332-en-gavleskildring-som-slar-det-mesta


Stefan Westrin, journalist på Arbetarbladet gjorde dessutom ett reportage om mig. Surrealistiskt att vara på den andra sidan i intervjusituationen. Jag stack upp till Gävle och träffade honom under ett par timmar  medan vi åt en lunch och fnattade runt i Avaström utanför Gävle, mina gamla miljöer där boken utspelar sig. Lasse "Halvan" Halvarsson av alla människor fotograferade mig. En gammal bekant sedan Gävle-tiden. Halvan och jag snackade gamla tider så den betydligt yngre Stefan säkert fick en överdos av Gävle-nostalgi. En jätterolig tripp till Gävle, i alla bemärkelser!



Stefan Westrins reportage om mig i Arbetarbladet söndagen den  7 juli 2013

Läs hela reportaget på AB:s hemsida:

http://arbetarbladet.se/kultur/1.6054290-aterbesok-i-en-utsuddad-stadsdel



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar