söndag 2 september 2012

Århus 2012

Århus 2 september 2012


Äntligen. Jag startar min blogg. Som tar sin början i min "Europa-tour". Någonstans måste den ju börja. Ikväll har jag landat i Århus, Danmark.  I duggregn så lätt att det inte vill falla. Kan man vara hemifrån sex veckor i sträck?
Ja, nu ska jag det.
Nordisk Journalistcenters stora kurs. Tre veckor i Århus, sedan till Reykjavik,  Bryssel och sist en vecka i Stockholm. "Nordens globala utmaningar". Kolleger från Danmark, Norge, Finland, Island och Sverige.
Stötte på tre redan i kväll. Ingrid och Kjell från Norge, Katri från Finland. Vi gick ut och åt. Tänk allt vi hade gemensamt. Vi pratade om neddragningarna på våra hemmaredaktioner.
Ja, ja. Ser i alla fall fram emot kursen. Vi kan ju inte lägga oss ned och dö. Imorgon börjar vi!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar