onsdag 19 september 2012

Kristaller på rymmen i min hjärna

Jag vänder mig i sängen. Så där som man gör, med ett litet kast. Och det snurrar. Som i slänggungan på Grönan. Nej, värre. Jag böjer mig ner - det snurrar. Läskigt när man inte vet. 
Gick till dansk doktor i dag. Fina blodvärden. Snyggt blodtryck. Virus på balanssinnet? Nej, det trodde hon inte. Men hon trodde på kristaller. Vete fan hur det fungerar. Låter new age. Men de är en del av mig och ska finnas där. Kristaller kan ge sig av, glida runt och sätta gyron ur funktion. Inget farligt. Men obehagligt.
Nu får det bli hur det vill. Vi har tre fina veckor kvar på den Nordiska Journalistkursen, som hitills varit helt fantastisk . Får väl rumla runt bäst jag kan på Island och i Bryssel. Jag ska" försöka få med mig huvudet " lugnt och fint när jag rör mig, sa danska doktorn. Sen gå till öronläkare när jag kommer hem. De kan få fason på kristallerna och balanssinnet, sa hon. Jag är lite fascinerad, på samma gång, över allt skit man kan råka ut för.


Jag är stilla. Men det är världen som snurrar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar